Paleolit diéta

Diéta

(0/0)

A vadászó-gyűjtögető őseink életmódját követve a paleolit diéta a természetes és ősidők óta jelen levő élelmiszerekre összpontosít. A paleo diéta az 1970-es években alakult ki és kezdetben arra használták, hogy maximalizálják a sportolók teljesítményét, valamint, hogy az átlagembernek táplálkozási alternatívát kínáljanak. Csupán néhány változtatásra van szükség a paleo életmódhoz, néhány élelmiszert nem lehet fogyasztani, de összességében nem egy nehezen követhető diétáról van szó.

paleo

Típusai

Az eredeti paleolit diéta szigorú útmutatásokat tartalmaz azzal kapcsolatban, hogy mit lehet és mit nem lehet fogyasztani. Azonban az 1970-es években az orvosok, kutatók és dietetikusok kissé kiigazították ezt a diétát, hogy jobban illeszkedjen az egyes emberek igényeihez. Loren Cordain a Colorado University professzora szerint a sportolók számára olyan módosítások voltak szükségesek, hogy még gyorsabban növekedjen az izomtömegük. A sportolók számára éppen ezért engedélyezett a magas glikémiás indexű élelmiszerek és keményítőt tartalmazó ételek fogyasztása, viszont egy diétázó vagy cukorbeteg számára ezeket érdemes elkerülni. A paleolit diéta különböző típusai a CrossFit diéta, a Wai étrend és az Instincto diéta is.

A diéták főbb jellemzői

A diéta segítségével egy olyan teljes értékű táplálkozást folytatunk, melyben sovány fehérjék, zöldségek, gyümölcsök, diófélék és magvak szerepelnek. Ajánlott fehérjeforrások közé tartozik a szénával táplált marha, baromfi, tojás, vadhús és hal. A szénhidrátmennyiséget a gyümölcsökből és zöldségekből fedezzük. Arra is fontos figyelni, hogy minél több színt vigyünk az étkezésbe, így az étrendünkben legyenek piros bogyós gyümölcsök, zöld leveles növények, sárgarépa, paprika, banán, citrusok stb. A diófélék és a magvak biztosítják az egészséges zsírokat a szervezetben.

Amit tilos

Nem fogyaszthatunk kenyeret, gabonaféléket, tésztákat, tejtermékeket, cukrot és sót is csak nagyon keveset. Szintén tiltottak a keményítőt tartalmaző zöldségek és hüvelyesek, a burgonya, a bab, a mogyoró és a borsó.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).