Paleolit diéta

A paleolit diétában használt olajok

(0/0)

A paleolit diéta igen gazdag húsokban, gyümölcsökben, zöldségekben és diófélékben is. A "kőkorszaki diétának" is nevezett étrend a vadászó-gyűjtögető életmódot hivatott követni: az ősember étrendjét, ahol a férfiak elejtették a zsákmányt, a nők pedig összegyűjtötték az ehető élelmiszereket. A paleo diéta követői úgy vélik, hogy testünk nem alkalmazkodott a mezőgazdaság és állattenyésztés után megjelent élelmiszerekhez, így azokat nem képes megfelelően megemészteni. A diéta során bizonyos zsírokat is korlátozni kell.

paleo

A sertészsír

A disznózsír egy paleo-barát zsiradék, mivel magas hőmérsékleten sem bomlik szét a szerkezete. Bár sokan egészségtelennek tartják, emésztőrendszerünk mégis jobban képes feldolgozni, mint más, modern zsiradékot. De ha nem szeretjük a sertészsírt, akkor főzhetünk kacsazsírral vagy libazsírral is, melyek még szintén elegendő telített zsírsavat tartalmaznak ahhoz, hogy hevítés során is stabilak maradjanak. Ezek a zsiradékok szobahőmérsékleten szilárdak, csak hevítés során válnak folyékonnyá. Ezek a zsírok ideálisak a főzéshez, de vigyázzunk, hogy ne fogyasszunk belőlük túl sokat, mert az nagyban megemelheti a koleszterinszintet, ami növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

A kókuszolaj

A kókuszolaj kiválóan beilleszthető a paleolit diétában is, mivel sok telített zsírsavának köszönhetően stabilan viseli a hevítést, ugyanakkor a sertészsírral ellentétben nem is emeli meg a koleszterinszintet. Ráadásul ételeinknek nem is lesz kellemetlen kókusz íze, mivel ezt az anyagot finomítják, ami által egy semleges termék jön létre. A kókuszolaj nagy előnye, hogy fogyasztásával súlycsökkenés is elérhető, illetve a cukorbetegek számára is rendkívül hasznos. 

A magolajok

Ha szereted a magokat, akkor az ezekből készült olajokkal is főzhetsz. Makadámolaj, mogyoróolaj, lenmagolaj stb. ezek a zsírok nagy mennyiségű telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, így javítják a koleszterinszintet, ezzel csökkentve a szívbetegség kockázatát. Ezenfelül stabilizálják a vércukorszintet is. Nem ajánlott őket hevíteni, mivel hamar szétbomlanak és káros szabad gyököket hoznak létre a szervezetünkben.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).